Düşler Ovası Dediler Ki... Parov Stelar - Electro Swing Ondan Sorulur! Banshee - Karanlık Bir Kasaba Hikayesi The Time Traveler's Wife - Zaman Yolcusunun Karısı

11 Haziran 2012 Pazartesi

Dediler Ki...

''Hatırlamak, hele ki üzerinden çok yıllar geçmiş yaşanmışlıkları hatırlamak.. Kimisi net kimisi flu, bir dolu çehre, bir dolu mekan, her türden eşya ve olay geçer gözlerimizin önünden; zaman algısı parçalanır, farklı zamanlardaki anılar tek bir kareye üst üste yığılıverirler. Hangisi önce hangisi sonra ya da hangisi önemli hangisi önemsiz kestiremezsiniz. Seçme yapma şansınız yoktur, hatıralarınızı siz çağırmazsınız, birer davetsiz misafir gibi belleğin derinlerinden çıkıp gelen, kendilerini ısrarla hatırlatan onlardır.''   Gabriel Garcia Marquez - Yüzyıllık Yalnızlık, 1967

"Kimi insanların başkalarıyla arası bozuktur, kendileriyle arası bozuktur, yaşamla arası bozuktur. Bu kişiler tiyatro oynar ve oynadıkları oyunun metnini, yoksun bırakıldıkları şeye göre yazarlar."   Paulo Coelho - Piedra Irmağının Kıyısında Oturdum, Ağladım, 1994

"'Terk etmek' bana büyük bir söz geliyor. Ben, benden öncekinden kalan boşluğu, benden sonrakine bıraktım: Sana bıraktım. Sen gidersen yerine bir başkası gelecektir. Çünkü yalnız yaşayamaz o."   Buket Uzuner - Ayın En Çıplak Günü, 1986

"Sonradan görme insanlar maymunlara benzerler. Onlarda bir maymun becerikliliği vardır. Bakarsınız yukarılara tırmanıyorlar, tırmanma sırasındaki çevikliklerine hayran olursunuz, ama tepeye ulaştıkları zaman artık yalnız ayıp yerleri görünmeye başlar."   Honore De Balzac - Vadideki Zambak, 1835

2 yorum:

  1. "Kimi insanların başkalarıyla arası bozuktur, kendileriyle arası bozuktur, yaşamla arası bozuktur. Bu kişiler tiyatro oynar ve oynadıkları oyunun metnini, yoksun bırakıldıkları şeye göre yazarlar." Paulo Coelho - Piedra Irmağının Kıyısında Oturdum, Ağladım, 1994

    Harika. Kitabı not aldım, teşekkürler.

    YanıtlaSil
  2. Rica ederim, keyifli okumalar!

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı