Düşler Ovası Dediler Ki... Parov Stelar - Electro Swing Ondan Sorulur! Banshee - Karanlık Bir Kasaba Hikayesi The Time Traveler's Wife - Zaman Yolcusunun Karısı

14 Ağustos 2010 Cumartesi

Jeux D'enfants - Cesaretin Var Mı Aşka?


- Tek hayalimiz, ölümsüz bir aşkımızın olmasıydı.

Bir ömür sürecek bir oyunun içinde aşka vakit bulamamak, oynamayı daha çok sevmek, bir aşk hikayesinin büyüsünü yitirmesine neden olabilir mi? Asla! Sophie ve Julien oyundan da, aşktan da hiçbir zaman vazgeçmedi. Zaten aşk iki kişilik bir oyun değil miydi?

- Büyüyünce ne olacaksın?
- Ben diktatör olacağım ya sen?
- Ben turta olacağım.

Sophie ve Julien, daha küçük bir çocukken bir oyun oynamaya başlar: "Cap ou pas cap?" Ellerinde bir teneku kutu, "Var mısın, yok musun?" anlamına gelen sözcüklerle hayatlarını bir oyuna bağlarla adeta. Büyüseler de hiç değişmemiştir bu kurallar. "İç çamaşırlarını giysilerinin üstüne giyip sınava gitmeye var mısın?" der Julien Sophie'ye. Sophie oyuncak teneke kutuyu devralır elinden, Julien'in dediğini yapar ve öyle gider sınava. Sophie kızgın bir anında oyuncağı tutuşturur eline Julien'in ve "4 yıl görüşmemeye var mısın?" der. Oyun bu ya, kimse vazgeçmek istemez, vardırlar hep, aşkları da, oyunları da var olur, son güne kadar.

- Bu bir oyun mu?
- Sen başlattın.
- Ben başlattım ama sen sonunu getiremedin.

Jeux D'enfants, saplantılı bir aşkın izlerini anlatır, en komik, en hüzünlü haliyle. Yaşanamamış gibi görünen bir aşkın, aslında her nefeste yaşandığını anlatır bizlere. Guillaume Canet ve Marion Cotillard öyle güzel iki aşık gibi görünürler ki gözünüze,bu saplantılı aşka saplanmış olmayı dilersiniz. Filmin görsel efektleri de oldukça önemli bir yer tutuyor filmde. Yönetmen Yann Samuell'in elinden öylesine yaratıcı bir iş çıkmıştır ki, senaryosuyla zaten birçok türünden farklı kılınan bu film, daha da etkileyici hale gelmiştir. Hele bir de La Via En rose şarkısı vardır ki, filmin belkemiğidir adeta. Benim gibi bu şarkıyı sevenler, tapacaktır filmden sonra.

Sophie ve Julien'in aşkı, öyle bildiğimiz aşklardan değil. Korkutucu, ürkütücü, acımasız ve tutkulu. Çoğumuzun altından kalkamayacağı derecede bir masal adeta. Eminim ki, onların yerine birçok kişi geçse çoktan bırakmıştı bu oyunu. Sahi, siz bırakır mıydınız gerçekten? Sevdiğiniz birinden yıllarca uzak kalmak, değer midir bir çocuk oyununa? Aşk, her daim aşktır mı diyorsunuz yoksa? Sahi, cesaretiniz var mı aşka?

- Cap ou pas cap?
- Cap!



2 yorum:

  1. Dün burada görüp ben de izledim. Gerçekten çok hoş bir filmmiş. Teşekkürler..

    YanıtlaSil
  2. Buna vesile olduysam, üstüne bir de beğenmişseniz, ne mutlu bana!
    Asıl ben teşekkür ederim...

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı