Düşler Ovası Dediler Ki... Parov Stelar - Electro Swing Ondan Sorulur! Banshee - Karanlık Bir Kasaba Hikayesi The Time Traveler's Wife - Zaman Yolcusunun Karısı

16 Ağustos 2010 Pazartesi

Haftamı Şenlendirenler





Haftamın Kitabı: Evet, ben hala Salinger'dan vazgeçemedim, okumadığım son kitabı Dokuz Öykü'yü de okuyorum, bitmek üzere, son 2 öyküm kaldı. Aslında bitmesin istiyorum ama her güzel şeyin bir sonu vardır biliyorum, Salinger da çok uzaklara gittiğinden ve artık yazamayacağından, özledikçe 5 kitabını dönüp dolaşıp okurum diye düşünüyorum. Dokuz Öykü de tahmin edersiniz ki, birbirinden bağımsız dokuz öyküden oluşuyor. J. D. Salinger'in öykü karakterleri mutlak bir yerlerden tanıdık geliyor, daha önce bahsedip geçtiği karakterlerin yaşamında kesitler sunuyor bu kitapta.

Haftamın Filmi: Sweet Home Alabama, ne zamandır izlemeyi düşündüğüm bir filmdi, sonunda bu haftasonu izleyebildim. Romantik komedi dalında başarılı bir film olmuş diyebilirim. Filmde, New york'ta moda dünyasında adından sıkça söz ettirmeye başlamış Melanie'nin, valinin oğlu ile evlenmeye karar vermesiyle başlıyor her şey. Tamam, evlenecektir ama önünde büyük bir engel vardır: Alabama'da genç yaşta evlendiği kocası Jack, boşanmayı kabul etmemektedir. Ailesinin yanına zorunlu bir dönüş yapan Melanie, hayatının büyük bir bölümünün geçtiği Alabama'yı yeniden keşfedecek ve hayatının seyrini değiştirecektir. Başrollerinde Reese Witherspoon, Josh Lucas ve Patrick Dempsey'in yer aldığı Sweet Home Alabama'yı tavsiye ederim.

Haftamın Albümü: Ege'nin Suya Düşen Sesler albümünü, radyoda yayın için hazırlarken keşfettim ve bayıldım. Ege'yi, her zaman güzel şarkılar yapmış, sadece müzikle ilgilenen, aklı başında, beyefendi bir sanatçı olarak tanıdık. Ama bu albüm daha bir güzel olmuş sanki. Ege, albümünde yeni şarkılarının yanı sıra, Tanju Okan'ın güzide şarkısı -ki Tanju Okan bunu özellikle istemiş- Hasret'e, Sertab Erener'den dinlemeye bayıldığım Sevdam Ağlıyor'a yer vermiş. Ege ve Akdeniz esintileri taşıyan bu albüme kulak verin derim.

Haftamın Dizisi: Bu kısmı yazarken acaba yerli dizi de yazacak mıyım diye düşünüyordum. Çünkü, ne yalan söyleyeyim artık yerli dizi takip edemez oldum ben, 2-3 saat sıkılıyorum, senaryoların sığlığından, basitliğinden bunalıyorum, birkaç bölümden sonra izlemeyi bırakıyorum. Ama Dürüye'nin Güğümleri, yaz günlerine hızlı bir giriş yaptı, güldürdü, eğlendirdi, komik diyalogları ve zengin oyuncu kadrosuyla izleyiciyi kazandı. Muğla'nın Yerkesik köyünde yaşayan köylülerin maceraları, sevimli Ege şivesi ve oldukça güldüren diyalogları ile Dürüye'nin Güğümleri, yazı atlatıp, kışta da maceralarına devam edecek gibi duruyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı