Düşler Ovası Dediler Ki... Parov Stelar - Electro Swing Ondan Sorulur! Banshee - Karanlık Bir Kasaba Hikayesi The Time Traveler's Wife - Zaman Yolcusunun Karısı

6 Kasım 2010 Cumartesi

Haftamı Şenlendirenler




Haftamın Kitabı: Geçtiğimiz yaz kaybettiğimiz Nobel ödüllü Portekizli yazar Jose Saramago'nun dünyaca ünlü romanıyla tanışmamın sebebi, Siyaset Sosyolojisi dersimin zorunlu okuma kitabı olması sayesinde oldu. Jose Saramago'nun aynı adlı eserinden uyarlanan Blindness (Körlük) adlı filmi izlemiştim, ancak Görmek kitabının, bu filmin/kitabın devamı olduğunu sonradan keşfettim ve şu sıralar sınava hazırlık döneminde derslerimden kaçmak istediğim molalarımda okuduğum kitap oldu. Kitabın konusuna kısaca değinecek olursak; adı belirsiz bir ülkede seçim günü bardaktan boşanırcasına yağan yağmur yüzünden kimse oy vermeye gitmez. Ancak saat tam dörtte seçmenler sanki sözleşmişçesine oy vermeye giderler. Hükümet de bunun arkasında yıllar önce körlük salgınından kurtulan tek kişi olduğunu düşünür ve olayı üzerine derin araştırmalara girer. Jose Saramago, demokrasiye günümüz koşullarında farklı bir açıdan bakıyor.

Haftamın Filmi: Das Leben Der Anderen (Başkalarının Hayatı), 2007 yılında en iyi yabancı film dalında Oscar ödülüne layık görülmüş dramatik bir dönem filmi. Berlin Duvarı'nın yıkılışından beş yıl önce eski Demokratik Almanya Cumhuriyeti (Doğu Almanya) hükümeti, acımasızca ve sıkı bir kontrol yöntemiyle devleti yönetmekte, şüpheli bulduğu herkesi Stasi adlı gizli polis servisi ve muhbirleri aracılığıyla fişlemektedir. Ünlü tiyatro yazarı ile oyuncu sevgilisi ve onları izleyen polisin hikayesi işte bu noktada başlamakta, dönemin Almanyasına dramatik bir açıdan yaklaşmakta. Kesinlikle tavsiye edeceğim güzel bir dönem filmi...

Haftamın Albümü: Alma Ahımı şarkısı ve film tadında klibiyle sanal ortamda son dönemlerde en çok paylaşılan isimlerden biri oldu Erdem Ergün. Benim de dikkatimi çekti, önce klibini izledim, ardından yeni çıkan albümü Yek-Ahenk'i dinledim ve oldukça etkilendim. Nev ve Hayko Cepkin arasında bir noktada olduğunu düşündüğüm bir şarkı söyleme tarzı, hüzünlü şarkıları var. Zaman zaman tasavvuf müziği tınılarını duyabiliyorsunuz, zaman zaman gitarın telleri öyle güzel titriyor ki, tekrar tekrar dinlemek istiyorsunuz. Erdem Ergün, kendine has tarzıyla yeni dönemin en çok dinlenen isimlerinden biri olacak diye düşünüyorum ve haftamın albümüne kaydediyorum...

Haftamın Dizisi: Takip ettiğim onca diziden sonra yeni yayın döneminde yeni bir diziye başlamayacağım diye kendime söz vermiştim ama bu sözü The Event için bozmasaydım, gerçekten çok şey kaçırırdım. Nbc'nin yeni dizisi The Event, ilk haftada aldığı yüksek reyting sayesinde tutunmayı başardı. Yine ajanlar, yine gizli işler ve doğaüstü olaylar var ancak The Event'i benzerlerinden ayıran noktalar olduğundan, kendine has izleyici kitlesini oluşturmuş vaziyette. Dizinin kahramanı Sean, kaçırılan nişanlısını ararken, Amerikan tarihinin en büyük sırlarından birine şahit olur ve olaylar gelişir. Fazla ipucu vermek istemem, zira dizinin tadı kaçmasın. Şiddetle tavsiye ederim, izlemeye değer...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı