Düşler Ovası Dediler Ki... Parov Stelar - Electro Swing Ondan Sorulur! Banshee - Karanlık Bir Kasaba Hikayesi The Time Traveler's Wife - Zaman Yolcusunun Karısı

26 Ağustos 2011 Cuma

Çiçek Sineması


Sene 1995. Çorlu'da tek bir sinema vardı o zamanlar; Çiçek Sineması. Koca şehrin tek sineması, eski püskü biraz ama perdesi boş kalmıyordu. Çarşıda karton afişleri gördüğümü hatırlıyorum gelip geçerken. Belki de çok ısrar ettik çizgi filmleri görünce babama; Aslan Kral gelmişti. Dünyanın birçok yerinde çocuklar akın ediyordu bu filme, gidilmez mi?

İlk sinema deneyimi. 1995 yazı. Nasıl heyecan ama. Çiçek Sineması'nın kırmızı deri koltuklarını hatırlıyorum, bazı yerleri yırtık. Açılıp kapanan koltuklar. Bir çocuk için biraz ürkütücü; ya sıkışıp kalırsam? Elimle sabitleyip oturuyorum. Nasıl oturulacağını öğrenmeli, daha çok çizgi film gelecek, yolda. Televizyonda gördüm, Disney çok film çekiyormuş. Hepsine gitmeli, çok güzelmiş hepsi.

Aslan Kral perdede. Güzel başlıyor, çok geçmeden ölüyor iyi aslanlardan biri. Çocuksun ya, iyiler hiç ölür mü? İyilerin de öldüğünü ilk defa Aslan Kral'da öğreniyorum. Kabullenmesi zor tabi, birazcık ağlıyorum. Sonra filmin akışına kapılınca unutuyorum. Filmin sonunda kötülere karşı iyiler kazanıyor, rahatlıyorum. Bildiğim gerçeğe ulaşmanın haklı sevinci. Çocukluk böyle olmalı, hep iyiler kazanmalı hayatta. Bazen çocukluğunu yaşayamayan çocukları düşünüyorum; kötülerin dünyasında sıkışıp kalanları. Üzülüyorum. Çocukken şanslı olduğumu anımsayıp, şükrediyorum.

Bir zamanların Çiçek Sineması. Şimdi yerinde yeller esiyor. Çocukken film izlediğimiz tek sinema. İlerleyen yıllarda başka sinemalar da açılıyor şehirde. Hiçbiri Çiçek Sineması'nın yerini tutmuyor. Daha güzel koltuklar, daha büyük bir perde, daha iyi bir ses sistemi değil aradığım. İnsan bazen eskiyi özlüyor; eski püskü sinemaları. Yazlık sinemaları özleyen büyükleri daha bir iyi anlıyorum. Zamana yenik düşen her güzel şey özleniyor; özlüyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı