Düşler Ovası Dediler Ki... Parov Stelar - Electro Swing Ondan Sorulur! Banshee - Karanlık Bir Kasaba Hikayesi The Time Traveler's Wife - Zaman Yolcusunun Karısı

25 Ekim 2010 Pazartesi

Laura Izibor - Soul Müziğin Yeni Ruhu



Hep derim ya; izlediğim bir dizi, film, okuduğum bir kitap, dinlediğim bir şarkı bir şeyler katmalı bana. Boşa asla geçmek istemem, beni başka bir yöne çekmeli. Yine başka başka yerlere çektiler beni, yine güzel bir ses keşfettim One Tree Hill sayesinde: Laura Izibor!

Laura Izibor'un kadife sesini ilk duyuşum değil aslında; bilen bilir, fena halde mahvedici özelliği olan P.S. I Love You filminin soundtrack albümünde Carousel şarkısını seslendiriyordu. Oradan bu sese, bu isme aşinalığım vardı. Ama geçen akşam One Tree Hill'in yayınlanan son bölümündeki performansı ve Can't Be Love şarkısıyla beni öylesine benden aldı ki, kendimi bir anda O'nun şarkılarını dinlerken buldum. İsterim ki, siz de keşfedin bu tatlı kadını...

Laura Izibor, Dublin'de işçi bir ailenin kızı olarak dünyaya geldi. Evde müzikal bir hava yoktu, Izibor içindeki müzik yeteneğini kendi kendine keşfetti. "Annem o zamanlar 5 çocukla ilgileniyordu. Albüm satın almak için yeterli paramız olmadı çoğu zaman. Müziği kendi kendime 13 yaşında keşfettim" diyor Laura Izibor. Stevie Wonder, Candi Staton ve Roberta Flack araladı kapıları. Sonra bu müzisyenler başka kapılar açtılar ona. Önce Marvin Gaye'i, sonra Otis Redding'i keşfetti ve soul müziğe aşık oldu.

15 yaşındayken İrlanda'nın prestijli ödüllerinden "2FM Song Contest"i kazandı. 17 yaşındayken ilk albümünün hazırlıklarına başladı. Kendi şarkılarını yazdı; 4 yıl boyunca New York, Atlanta, Philadelphia ve Dublin'de turnelere çıktı, şarkılarını kaydetti. 2009'un başlarında Laura Izibor, tamamını kendi hazırladığı Let The Truth Be Told albümüyle resmi olarak dinleyicisiyle buluştu. " Albümün ismi çok güçlü hissettiriyor, neredeyse İncil gibi..." diyor Laura Izibor ve ekliyor: "Bu albümü ben yazdım çünkü bu benim gerçeğim. Bu samimi ve kişisel bir kayıt, çünkü içindekiler hayatımdan parçalar."

Müziğe böylesine aşık bir kadından kötü bir müzik çıkması zaten mümkün değil. Şarkı söylerken tüm bu duyguları hissedebiliyorsunuz. Piyanonun başında şarkısını söylerken, müziğin ruhtan, içten gelen bir şey olduğunu görebiliyorsunuz. Laura Izibor müzik için yaratılmış bir kadın adeta...

"Hayat güzeldir. Müzik şaşırtıcı. Sadece sevdiğim şeyi yapıyor olmak harika bir şey, bu yüzden minnettarım."


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı