Düşler Ovası Dediler Ki... Parov Stelar - Electro Swing Ondan Sorulur! Banshee - Karanlık Bir Kasaba Hikayesi The Time Traveler's Wife - Zaman Yolcusunun Karısı

22 Nisan 2010 Perşembe

Yolda - Dinlediniz Mi?


Bunca gürültü kirliliği içinde kulağınıza güzel bir müzik çalındığında bir anda her şeyden sıyrılmıyor musunuz? Yeni bir şarkı dinlerken, sevdiğiniz birkaç enstrüman sesini yakaladığınızda nasıl da ruhunuz canlanıyor değil mi? Oysa ne kadar zorlaştı bugünlerde bütünüyle güzel bir albüm dinleyebilmek, müziği hissedebilmek, canlanabilmek. Belki de siz de benim gibi eski şarkıları, heyecanla kaset aldığımız günleri özleyenlerdensiniz.

Belki o eski günler gelmeyecek ama yeni günlerde karşımıza hala güzel müzikler, güzel albümler çıkacak, ben inanıyorum. İşte kanıt: Yolda!

Sessiz sakin çıktılar meydana. Yaptıkları işe güvendiklerinden öyle reklamlı, klipli promosyonlara da girişmediler. Koskoca albümü sitelerinde yayınladılar. Her telden çaldılar albümlerinde, herkese hitap ettiler deyim yerindeyse. Caz, reggae, dokuz/sekiz türk müziği; ne ararsanız var bu albümde. Yolda, evde, barda, her yerde dinlenecek kadar geniş bir yelpazede bu albüm; el emeği, göz nuru.

Eski Resim'de mesela Neyzen Tevfik'in şiiriyle başlar, sonra söze girer:

" Eski bir resmin buldum evimde
  Afacan yüzünde parlar gözlerin
  Aradan yıllar geçse, unutsak bile
  İnanmıştım kimse değişmez diye

  Yıllar geçit ben yoruldum, ayrı yollardayız şimdi
  Unuttun ya değirmenlerini, söylenenleri 
  Sanma süt liman gönlüm, unuttum ben sevmeyi
  Ayrılık yük cebimde gezerim ben bu alemi..."

Sonra, Özledim Seni Gel'de kısa ve özdür anlattıkları:

" Toprak dinledi bütün hikayemi
  Denize söyledim sevdiğimi seni
  Bulutlar geçerken halime güldüler
  Güneş tenimde yakar yüreğimi
  Özledim seni gel, özledim seni gel..."

Diğer şarkıları da aynı güzelliktedir. Hepsinin ayrı bir havası, kokusu var. Nasıl demeyin, öyle işte. Müziğe farklı bakarım ben, bambaşka severim. Bu albüm de en sevdiklerime yerleşti şimdiden; kıymetlilerimdendir artık.

" Zıp zıp aşkla yola çıkan, yolcu tayfadanmışız... Bir varmışız, bir yokmuşuz... Denize, güneşe, deliye, bahara, dosta, düşmana, yaza, aşka, orman cinlerine, sarmaşıklara, kiraza, boğazdaki yunuslara, vapurlara, sarhoşa, sakiye, meclise... boynumuz kıldan inceymiş... Suya düşen karpuz kabuğu da gemimiz gibi gelirken bir çalalım dedik... Hadi rast gele! "

Yolda grubu müziğe hak ettiği  değeri verenlerden. Bu yüzden; dinleyin, dinlettirin...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı