Düşler Ovası Dediler Ki... Parov Stelar - Electro Swing Ondan Sorulur! Banshee - Karanlık Bir Kasaba Hikayesi The Time Traveler's Wife - Zaman Yolcusunun Karısı

23 Mayıs 2010 Pazar

Yeni Başlayanlar İçin Twitter Rehberi




Kısa sürede önce dünyada, ardından Türkiye'de zirveye yerleşen yeni sitemiz: Twitter! Vatana millete hayırlı uğurlu olsun, zira biz Türkler Twitter'ın suyunu çıkardık; Facebook gibi. Efendim, kısaca kendisinden bahsetmek gerekirse; bir hesap ediniyorsunuz, sonra başlıyorsunuz yazmaya, istediğinizi yazıyorsunuz, saçmalayabiliyorsunuz hatta, tabi yazarken 140 karakter zorunluluğunuz var, yoksa yeniden 'twit'lemek zorunda kalıyorsunuz. 'Twit'lemek dedim de, hemen ondan da bahsedeyim; Twitter'ın adı 'tweet' kelimesinden geliyor. 'Tweet' İngilizce'de cıvıldamak, ciklemek anlamında kullanılıyor. Yani 140 karakterlik ekranda bir nevi cıvıldıyorsunuz, şuraya gittim, şöyle yaptım, şunu düşünüyorum diye. Tabi bunların çoğu bir saçmalık. Gittiği mekanı, oturduğu kişileri yazıp, bir de resim koyan ünlüler gelmeden önce sakindi Twitter. Daha rahattık biz sanki, ne zaman ünlüler akın etti, Twitter da bir garipleşti. Gerçek yüzlerini tanıdık bir nevi, kim akıllı, kim aptalmış şimdi daha iyi ayırabiliyoruz.

Twitter'ın en kullanışlı yanı yeni yazarlar keşfetmek ya da sevdiğiniz yazarları, gazetecileri, program yapımcılarını, oyuncuları takip edebilmek, bilgiye kolay erişebilmek. Ben Twitter sayesinde hem birçok blog yazarını tanıdım, hem de Aklına Mukayyet'in reklamını yaptım. Tüm bunların haricinde, anlık mesajlaşmalarla dertlere acil çözümler bulmak, fikir alışverişinde bulunmak için ideal bir site. Bir nevi hayatınızın akışının günlüğü. Günlük tutmayı sevenler, düşüncelerini uzun yazılar yerine, kısa cümlelerle paylaşmayı sevenler için vazgeçilmez bir site halini aldı gibi Twitter. Ulaşmayı hayal edemeyeceğiniz dünya starlarının da Twitter hesapları olduğunu söylemeden geçmeyelim. Twitter gerçekten iletişim aracı olarak, dünyanın önde gelen birçok sitesini solladı.

İşte Twitter kısaca böyle bir şey. Yazı yaz, paylaş, fikir alışverişinde bulun, günlük tut konseptli bir paylaşım sitesi. Ünlülerin akın etmesi, ünlülerin özel hayatından bir şeyler kapabilmek için medyanın aşırı ilgisi ve sürekli haberlere konu olarak gündemden düşmemesi Twitter'ı zirveye taşıyan olaylar zinciri aslında. Yoksa sitenin yaratıcılarının bu kadar kısa sürede böyle aşırı bir ilgiye maruz kalacaklarını tahmin ettiklerini sanmıyorum. Kaldı ki site bir süre önce aşırı yüklenmeden sürekli hata verir olmuştu. Site yöneticileri kısa sürede toparlandı ve zirvede olmanın keyfini yaşamaktalar muhtemelen. Sanal dünya sürprizlerle dolu, bunu defalarca gördük. Twitter da yeni sürprizimiz. İyi cıvıldamalar!

3 yorum:

  1. Luxus şarkısı çalmayacaktı bu konuda hayatta keşfedemeyecektim bu grubu hele 2.albümündeki felek, ada sahilleri, bi lareya, meram, havvam şarkıları muhteşem olmuş. Luxus gurubuyla ilgili bir yazı yazmasılısınız bence :D

    YanıtlaSil
  2. Doğru diyorsunuz aslında, Luxus yazmak lazım. Şahane bir grup! Yazalım o zaman :)

    YanıtlaSil
  3. Böyle güzel bloglar olduğu sürece sizlerin yazmanız, bizlerin okuması çok keyifli oluyor.

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı