Düşler Ovası Dediler Ki... Parov Stelar - Electro Swing Ondan Sorulur! Banshee - Karanlık Bir Kasaba Hikayesi The Time Traveler's Wife - Zaman Yolcusunun Karısı

23 Temmuz 2010 Cuma

Mikrofona Konuşmak




Herkesin bir hayali vardır geleceğiyle ilgili, yapacağı mesleğe dair hayaller kurar. Çoğu kişide değişkendir bu, ama gelin görün ki bende hiç değişmedi; çocukluğumdan beri yayıncı olmak istedim ben, program yapmak istedim. İstedim ki, anlatacak çok şeyim var, çok kişi dinlesin. İstedim ki, bu işi yapayım ama en iyisini yapayım, iyi olayım. Çocukluğumdan beri canlı yayın yapmak istedim ben, hiç doktor, öğretmen olacağım demedim, yayıncı olacaktım ben, koymuştum bir kere kafaya.

Üniversitede, eğitim sisteminin çarkında yuvarlanıp giden bir öğrenci olarak iletişim fakültesine giremedim, bir eşit ağırlık öğrencisi olarak sen sözel bölümden fakülte seçemezsin, puanını düşürürüz dediler, heves kırdıklarını zannettiler. İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi'ne yöneldim usulca, eğitim şart ya hani, ama benim hevesim hiç kırılmadı, ben bu işi yapacağım dedim, yapacağım da. Bir kez de buraya yazayım, not düşülsün tarihe.

Bütün sene aklımdaydı; derslerime çalışırken, bir şeyler yazıp çizerken, izlerken hep aklımdaydı. Bu yaz artık yayıncılık sektörünün tozunu yutmalıyım, bir şeyler yapmalıyım diye. Buralarda işler nasıl döner, nasıl olur; tamam ben yapacağım diyorum ama gerçekten yapabilecek miyim bakalım, görelim dedim. Yaz geldi, baktım ki önümde kocaman bir 3 ay var, bundan daha iyi bir zaman olamaz, ya hep ya hiç dedim, geldim Çorlu Fm'e.

Çorlu Fm, Çorlu ve çevresine yayın yapan bir radyo kuruluşu. Bugün, kullandıkları sistem ulusal radyolarda kullanılan ve yerel radyolarda pek görülmeyen bir yayın sistemi. Bu yüzden Çorlu Fm, bölgenin önde gelen radyolarından. Tabi diyeceksiniz ki, "kuzguna yavrusu şahin görünür" ama öyle değil işte, inanın son derece objektifim. Gördüm, ölçtüm, tarttım, biçtim, yorumumu da öyle yazıyorum buraya.

Radyoya geldiğimde önce reklam seslendirmeleri, siteye haber hazırlama, reklam metni yazma denemeleri, albüm yorumları yazma, müzik dosyalarını sisteme uygun hala getirme, çeşitli müzik programlarını kullanma gibi birçok şeyi yaptım. Canlı yayını yerinde izlemek amacıyla stüdyoya girdim, yeri geldi yayında çalacak şarkıları hazırladım yayına. Bana güvenilip de teslim edilen her işi yaptım, öğrenmeye çalıştım. En önemlisi de "ben bu işi yapabilecek miyim?" in cevaplarını aradım orada, hala da arıyorum. Acaba yeteneğim var mı, bu iş bana uygun mu, hayatımı bununla sürdürebilir miyim gibi onlarca soruyla iç içeyim ama mutluyum. Tek tek cevaplıyorum sorularımı, kulağımda bütün gün bir müzik, en sevdiğim işlerden biri olan müzik hakkında konuşuyorum, düşünüyorum, her gün yeni bir şeyler öğreniyorum, tecrübe katıyorum kendime.

Günlerim bu şekilde dolu dolu geçiyorken, bir sürpriz oldu bana, büyük bir sürpriz! Program yapmama karar verildi. Bir istek programı olacaktı. Mesajlar gelecek, ben de mesajları okuayacak, programı sunacak ve şarkılar çalacaktım. İlk hayalim gerçekleşecekti yani; radyo programcısı olmak!

Oldu da, bir program yapıyorum şimdi, hayalimi gerçekleştiriyor, tecrübe kazanıyor, mutlu oluyorum. Canlı yayın heyecanı yaşıyorum, karşımda bir mikrofon, pot'u kaldırınca sesimi alıyor, nefes alsam herkes duyuyor, mikrofona konuşuyorum, bilmediğim bir sürü insan var beni dinliyor, çaldığım şarkıları dinliyor. Evet, belki çok küçük, basit bir şey, belki de kimseler dinlemiyor beni ama olsun, hayalimi gerçekleştiriyorum ben, varsın öyle olsun. Her gün, kimse dinlemiyormuşçasına alçakgönüllü, herkes dinliyormuşçasına coşkulu ve heyecanlı giriyorum yayına. Biliyorum ki, bu bir başlangıç. Biliyorum ki, önümde upuzun bir yol var. Biliyorum, bir gün bu işi yapacağım, iyi bir yayıncı olacağım, herkes izleyecek, dinleyecek beni; ama en iyisi olacağım o yüzden herkes bilecek beni. İşimi iyi yapmaktan başka derdim olmayacak, ekranda, radyoda tüm kızdığım, eleştirdiğim yayıncıların hatalarını yapmayacağım, sevdiğim duayenler kadar saygı duyulacağım güne kadar, bu yolda yürümeye çalışacağım. Hayat bu ya, olmazsa da en azından denedim, olmadı deyip, pişmanlığın esamesini bile okumayacağım.

O güne kadar beni destekleyecek olan herkese teşekkürü bir borç bilirim. Yayıncılık, asla tek kişilik bir iş değil, destekleyenler olduğu sürece var olunacak. O yüzden, ilk adımını atmış bir bebek heyacanında ve mutluluğunda olduğum şu günlerde, yorumlarıyla, mesajlarıyla konuştuğum herkese teşekkür ediyorum.

Bir gün herkesin hayalini gerçekleştirebilmesi dileğiyle...

Not: Oldukça yoğun olduğum şu günlerde, bloga yazı yazamamaktan dolayı üzgünüm açıkçası. Ama her zaman aklımda, her gün kontrol etmeye çalışıyorum, hiç bırakmadım, devam da edeceğim. Yazmayı da özlemişim hani, uzun yazmışım fark etmeden, sıktıysam affola...

İstek Hattı Devrede hafta içi her gün saat 13.00 - 15.00 saatleri arasında Çorlu Fm'de!


1 yorum:

  1. Bazı insanlar ışık saçar...Sen ışık saçansın. Her zaman iyiydin. Bundan sonra da mükemmel olacaksın.

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı