Düşler Ovası Dediler Ki... Parov Stelar - Electro Swing Ondan Sorulur! Banshee - Karanlık Bir Kasaba Hikayesi The Time Traveler's Wife - Zaman Yolcusunun Karısı

22 Haziran 2010 Salı

Bir Nev-i Alaturka


Kulağımda bir şarkı çalınıyor şimdi: Sevmekten Kim Usanır. Nev söylüyor, ben kendimden geçiyorum. Uzun zamandır beklediğim ve epeyce merak ettiğim alaturka çalışması ile Nev, birkaç günlük tatil modunda iken ben ve birçok şeyden soyutlanmışken yayınlayıvermiş albümünü.  İzmir-Çorlu yolunda radyoda, albümün de çıkış parçası olan Mazideki Aşk parçası çalınmaya başladı. Birden yerimden sıçradım ve "Nev bu!" diye bir nara attım istem dışı. Evet, bizimkileri biraz korkutmuş olabilirim ama tamamen boş bir anıma denk geldiğinden. Çoktandır beklenen albümünü yayınlamış Nev, e olsun o kadar... Bu sabah hususi kalktım, hazır bizimkiler alışveriş merkezine yakın bir yere gidiyorken, ben de atlayıverdim arabaya, koşa koşa Bir Nev-i Alaturka'yı almaya. Zaten günlerdir sadece klip parçasını dinlemekten helak oldum, diğer şarkıları merak ediyordum, hasreti bitirdim bugün.

Nev ile tanışıklığım çoğu müziksever gibi Zor ile oldu. Yıl 2001 idi. O zamanlar bilgisayardır, mp3'tür olayları yeni yeni başlamıştı. Radyo dinlerdim bol bol, şarkı yakalamaya, rec ile play tuşuna basıp kasede kaydetmek için şarkı yakalamaya, karışık albümler yapmaya çalışırdım kendime. Bir arkadaşım bahsetti bir gün, radyoda bir şarkı çalınıyor sürekli 'Zor' diye, mutlaka dinle diye. Ve benim o şarkıyı radyoda bir kere dinlemem yetti. O sese de, o şarkıya da aşık oldum ben. O gün bugündür Nev, benim en sevdiğim sanatçıdır, müzisyendir, candır, adamdır. Herkesten özel tutarım ben o yüzden O'nu. Albümlerini gider koşa koşa alırım, indirmem. Hep destek, tam destek gerçek sanata, müziğe.

Nev, 24 Aralık 1968'de İstanbul'da doğdu. Aslen Karadenizli, Mavi adlı şarkısında da dediği gibi: "Ben denizci oğluyum, ben maviler yetimiyim, ben denizden bir damlayım, o yüzden gözyaşlarım tuzludur benim" Maviyi, denizi, denize karşı şarkı söylemeyi çok sevdi. Küçük bir çocukken önce mandolinle başladı müziğe, sonra gitara geçiş yaptı. Keşfetti, yazdı, söyledi. Liseyi Çamlıca Kız Lisesi'nde okudu. Kızların arasında olmayı, her röportajında da söylediği gibi, gözlemleyerek onlar hakkında yazmaya ve şarkılarında hayat bulmasına olanak sağladı. "Öyle ya, sen ondokuzunda koca bir kadındın" derkenki sitemi, hep bu yıllardan kalmaydı. İstanbul Üniversitesi İşletme Bölümü'nde okurken, 2.sınıfta elektro gitar eğitimine başladı, 5 ayın ardından sahneye çıktı, güneyde konserler verdi. Ünlü bir markada iyi bir iş pozisyonundayken de müzikten hiç kopmadı. 1995'te Hakan Özer, Kıvanç K. ve Tolga İnci'yle birlikte Chantage grubunda barlarda müzik yaptı. İş hayatında yapamayacağını anladı ve tamamen müziğe yönlendi. 2000 yılında Teoman'la birlikte turneye çıktı, aldığı güzel tepkiler sonucunda albüm çalışmalarını hızlandırdı. 2001 yılının Aralık ayında ilk solo albümü Her Şeye Rağmen'i yayınladı. Zor ve Efkarlı ile dinleyenlerini büyüledi. Cuma ve cumartesi geceleri Çubuklu ve Beyoğlu Hayal Kahvesi'nde program yapmaya başladı, eğlenceli ve yüksek performanslı sahnesiyle daha çok tanındı, daha çok sevildi. 2004 yılında Beyaz, Candan Erçetin ve Çilekeş'le birlikte Fanta Gençlik Festivali'nde Türkiye'yi dolaştı. Ardından Haziran ayında ikinci albümü Sen Gibi'yi yayınladı. Mühürlü Kaderim, Benmişim ve Sen Gibi'ye çektiği kaliteli kliplerle sık sık konuşuldu. Konserleri, bar programları ve tv programları devam etti. Ardından 2007 yılında Işığım ve Gölgem adlı üçüncü solo albümünü yayınladı. Diğer ilk iki albümünde olduğu gibi, bu albümde de şarkıları hep kaliteli ve sağlamdı. Televizyonda sadece müzik programlarında röportajlarıyla görünmeyi tercih etti. Magazindir, polemiktir, yanından bile geçmedi bugüne kadar. Geçen yıl Trt-1'de yayınlanan Liselerarası Müzik Yarışması'nda jüri üyeliği yaptı, gençleri yönlendirmek, onlara yardımcı olmak için orada olmaktan mutluluk duyduğunu sık sık vurguladı. Mucize Nağmeler adlı birçok sanatçının yer aldığı alaturka albümüne Kimseye Etmem Şikayet ile konuk oldu, aslında rock müziğin yanında Türk Sanat Müziği'nde ne kadar başarılı olduğunu, sesinin ne kadar elverişli olduğunu gösterdi. Aslında çok uzun zamandır aklında olan alaturka projesi için bütün bu olumlu yorumlar destek oldu ve sonunda beklenen yeni albümü Bir Nev-i Alaturka raflarda yerini aldı.

Bir Nev-i Alaturka'da Nev, söylemekten de, dinlemekten de keyif aldığı parçaları rock soundlarının altında Türk müziği ezgileriyle birleştirmiş. Kendi şarkılarında sık sık yapmayı sevdiği o nağmeler, asıl sahibi olduğu şarkılarda Nev'in alaturka gırtlağında yerine ne güzel oturmuş, dinlemek ayrı bir zevk veriyor. Sevmekten Kim Usanır, Mazideki Aşk, Denizde Akşam, Akşam Misafiri, Kimseye Etmem Şikayet, Ben Küskünüm Feleğe, Sensiz Olamam, Şimdi Uzaklardasın ve Ey Büt-i Nev Eda albümde ve Nev'in sesinde yeniden hayat bulan eşsiz şarkılardan. Albümün prodüktürlüğünü de Nev'e ait. Sanat danışmanı Hasan Esen, aranjeler Nev'in ve Kutal Gürkan 'ın elinden çıkmış. Albüm kaydı Amerika'da Sterling Sound stüdyolarında Tom Coyne tarafından yapılmış. Enstrümanların çoğunu Nev'in çaldığını söylemeden de geçmeyelim.


Nev, kendi deyimiyle de, nev-i şahsına münhasır biri. Sade kalmaya, kaliteli müzik yapmaya özen gösteriyor. Tasavvufla yakında ilgileniyor. Çaldığı birçok enstrümanın yanında, bir de ney çalıyor, tasavvufla ruhunu dinlendiriyor. Albümlerini arka arkaya piyasaya sürmek istemiyor, piyasa müziği yapmıyor, 3-4 yılda bir albüm çıkarıyor. Yaptığı şarkıların uzun yıllar eskimeyecek olduğunu, bu yüzden sık sık albüm yayınlamaktan kaçındığını vurguluyor. Bu sebeple ben de birçok seveni gibi yeni albümlerini de her defasında sabırla bekliyor, eski şarkılarını el üstünde tutuyor ve her defasında dinlemekten büyük zevk alıyorum. Yaptığın işe sadece emeğini değil, sevgini, yüreğini katınca ortaya hep böyle güzel işler çıkıyor istisnasız. Nev de benim için bunun en önemli kanıtı. Bu yüzden kendisine, müziğiyle ruhumu zaman zaman dinlendirdiği, zaman zaman da coşturduğu için teşekkürü bir borç bilirim.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı