Düşler Ovası Dediler Ki... Parov Stelar - Electro Swing Ondan Sorulur! Banshee - Karanlık Bir Kasaba Hikayesi The Time Traveler's Wife - Zaman Yolcusunun Karısı

23 Haziran 2010 Çarşamba

Wimbledon'da Bir Türk


Yıllardır başkalarının  karşılaşmalarını izledik kortlarda. Çoğu zaman kıskançtım ben izlerken, tamam spor, tamam başarı, ama neden benim ülkemden birileri raket sallayamıyor o kortlarda, kolumuz yeterince güçlenmiyor mu, hep ayağa, potaya mı oynayacağız diye hayıflandım. Benim için bir turnuva, en az güzel maçlar kadar, millilerimizin oynadıkları maçlar derecesinde önemli ve izlenilebilir olur. Heyecan daha fazladır her zaman, maç izlerken kalp gümbür gümbür atsın isterim, o da ancak milli maçlarda olur.

Wimbledon'ı denk geldikçe ya da iddialı maç oldukça izleyenlerdendim ben de. Ya da hiç izleyemesem de, sonuçları arada bir takip edenlerdendim. Ama bu defa durum farklıydı. Bu defa bir Türk, tarihte ilk kez elemeleri geçerek turnuvada oynamaya hak kazanmıştı: Marsel İlhan

Pazartesi günü tecrübeli rakibi Brezilyalı Marcos Daniel ile karşılaştı Marsel. 2-0 geriye düştüğü maçı bırakmadı, sakinliğini sürdürdü, rakibini kızdırdı ve klas vuruşlarla maçı 3-2 almasını başardı. Yine tarihte ilk defa bir Türk, Wimbledon'da ikinci tura yükselmişti. Yıllardır beklenen, gerçekleşmişti nihayetinde. Bugün Marsel ikinci turda eşleştiği Victor Hanescu ile ikinci maçına çıktı. Yine 2-0 geriye düştü, üçüncü seti aldı, durumu 2-1'e getirdi. İlk maçı bildiğimizden umutlandık, ancak bu defa olmadı ve Marsel karşılaşmadan 3-1 yenik ayrıldı.

Wimbledon için kısa, Türk tenis tarihi için uzun bir turnuva oldu. 23 yaşındaki milli tenisçimiz Marsel İlhan sayesinde, teniste de başarılı olabileceğimizin sinyallerini verdik. Marsel henüz genç, ilerleyen yıllarda giderek gelişeceğinden ve başarılı olacağından eminim. Sakin ve kararlı yapısıyla, Atatürk'ün "Ben sporcunun zeki, çevik ve ahlaklısını severim." sözüne uyan bir sporcu. Önünde uzun yıllar var, kortlarda eskidikçe sıralamada yükselecek eminim ve Türkiye'ye tenisi çok daha fazla sevdirecek. Bu güzel turnuva için teşekkürler Marsel!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı